FIT Kickboxing

Kickboxen / kickboksen is de laatste jaren enorm in populariteit gegroeid. Vooral onder de jeugd en dames heeft deze vechtsport veel interesse gewekt. De voordelen van kickboksen zijn dan ook legio, van het vergroten tot je lichamelijke conditie tot het verbeteren van je zelfverzekerdheid.

In het kort zijn dit de positieve eigenschappen van kickbox lessen:

1. Het bevorderen van zelfdiscipline
2. Het stimuleren van de sociale vaardigheden
3. Het verbeteren van de conditie
4. Het leren om doelen te stellen
5. Het vergroten van het zelfvertrouwen
6. Het bevorderen van respect naar anderen
7. Het verbeteren van de luistervaardigheden
8. Het ontwikkelen van teamwork

img1486157653286 img1486157685645 img1486157722119

 

img1486157771697 img1486157814115

Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. Stoten uit de bokssport worden gecombineerd met kicks uit sporten als karate en taekwondo. De sport komt oorspronkelijk uit Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. In de tweede helft van de jaren ’70 introduceerde de Nederlandse kickbokser Jan Plas het in Nederland. Hij richtte samen met andere kickboks pioniers de NKBB (de Nederlandse Kickboks Bond) op.

Kickboksles

Dat klinkt best heftig. Is de sport niet gevaarlijk dan? In de sportschool zeker niet. Tijdens de lessen wordt voornamelijk gewerkt aan conditie en stoot- en traptechnieken. Je gaat niet hard op elkaar slaan en trappen maar je leert tegen de handschoenen van de ander te boksen en tegen de kussens te trappen. Alleen voor diegene die dat willen is er aan het eind van de training de mogelijkheid om even te sparren.

Vrouwen staan wereldwijd inmiddels in de rij voor een kickboksles omdat de training een efficiënte en praktische manier is om jezelf te leren verdedigen en tegelijkertijd fit en strak van geest te worden. Het is bovendien eens wat anders dan een standaard workout of het rondje cardio in de sportschool.

Waar is het goed voor?
Door de combinatie van full contact gevechtsvormen en bokstechnieken, wordt tijdens een intensieve training geweldig veel vet verbrand. Van 475 tot wel 830 kcal per uur. Bovendien train je je hart- en bloedvaten. Daarnaast verstevigt kickboksen het lichaam van top tot teen, stimuleert het de geest en helpt het om een sterke en positieve, mentale houding te ontwikkelen. Een belangrijk aspect is het zelfvertrouwen dat vrouwen van kickboksen krijgen.

Een kickbokstraining wordt begonnen met een goede warm-up. Dit wordt gedaan met een lichte cardio oefening en stretches. De warm-up is nodig om de lichaamstemperatuur te verhogen en de spieren op te warmen.
Na de warm-up wordt er begonnen met het echte werk. Kickboksen wordt gedaan in reeksen stoten en trappen of een combinatie van beide. Tijdens de combo’s worden verschillende spiergroepen gebruikt. Door het tempo van de combo’s ontstaat er een cardio workout met een hoge intensiteit. Er wordt tijdens de training voornamelijk de nadruk gelegd op een correcte techniek. Na de kickbokstraining wordt het afgerond met een cool-down. Er worden stretches gedaan maar ook oefeningen op de grond.

Dé voordelen van FIT kickboxing bij Sport & Health Center Bodycheck:

  1. Je hebt geen conditie nodig om te beginnen
  2. Je hebt geen ervaring nodig
  3. Je werkt aan je conditie in je eigen tempo
  4. Je wordt sterker
  5. Je wordt slanker
  6. Je leert jezelf verdedigen
  7. Je gaat letterlijk en figuurlijk steviger in je schoenen staan
  8. Maar boven alles, is het leuk én gezellig!

Bij Sport & Health Center Bodycheck kun je FIT kickboxing doen:

Met veel plezier!
Met resultaat!
Zonder te vechten.
Zonder wedstrijden.

Gratis proefles? Mail naar info@bodycheckborculo.nl of neem tijdens openingstijden contact op met: T 0545-274231